pondělí 22. prosince 2014

Merry Christmas TAG

Zbývají poslední dva dny do Štědrého dne. A když tak všude vidím tu vánoční atmosféru, začíná mi být vcelku smutno, protože od doby, kdy jsem vyrostla, Vánoce se u nás doma vlastně vůbec neslaví.... A mně to mrzí! Proto jsem se dneska odhodlala, vyrazila na vánoční nákupy, sehnala živý stomeček - krásnou borovičku, sehnala od babičky vánoční ubrusy, nakoupila vánoční dekorace a vrhla se na zkrášlování bytečku!
Nominaci na tenhle TAG jsem dostala od Marti z Tech for Girls (na ten blog koukněte, protože mně osobně se strašně líbí, je naprosto originální!), za což ji děkuji! ♥


1. Jaká je tvoje nejhezčí Vánoční vzpomínka?
Když bývalo na Vánoce sněhu kupy! Celý den byl tak krásný při vánočním cukroví a pohádkách! To byla ta pravá vánoční atmosféra. Skvělá vzpomínka taky byla na zlaté prasátko, které nám mamča dělávala přes skleněné dveře baterkou! :) ♥
2. Máte doma nějaké Vánoční tradice?
Nevím, zda se to dá nazvat tradicí, nicméně u nás není nikdy nic jiného na večeři než kapr, který se podává právě v pět hodin odpoledne. Kdysi jsme mívali ještě tradici v podobě čersvě upečené ořechové bábovky, která společně s vánočkou byla určená na snídani. :)
3. Jak probíhali tvoje Vánoce v dětství a jak probíhají teď?
Vánoce v dětství byly dokonalé! ♥ Ráno nás rodiče vzbudili, nasnídali jsme se vánočky nebo bábovky, nesměli jsme až do večeře maso, jinak bychom neviděli zlaté prasátko(!), koukali se na pohádky, ujídali cukroví (i to ze stromečku, tajně), pak si dali perfektní oběd - zelnou polévku, tu taťulda uměl perfektně! ♥
Po obědě jsme chodili na procházku a k večeru se šli umýt, obléct do slavnostního (já mívala takové krásné šatičky, úplně jako princezna :), nakrájeli jsme jablíčko, pouštěli lodičky ze skořápek oříšků a pak nastal čas na štědrovečerní večeři. Nádherně připravený stůl s tolika dobrotami!
Na večeři se podávala skvělá rybí polévka a hned po ní osmažený kapřík. Nikdy jsem se nebála, že by mi zaskočila kostička! :D :) Od stolu jsme utíkali ke stromečku, kde jsme si zaspívali koledy a pak rychlo rychle rozbalovali dárečky. :) S hračkami, které nám přinesl Ježíšek (= mamča, která si jako někde zapomněla peneženku), pak jsme utíkali do hajan a před půlnoční mší nás taťulda vzbudil a s babičkou nás vzali do kostela :)
O svátcích jsme pak navštěvovali rodinu. :)
A vánoce dnes? Upřímně nic moc, nějaká výzdoba - kdepak ty věci, vánoční cukroví - tak aby se neřeklo, v pět večeře, rozbalení dárků a ahoj. A šáteček nějaké půlnoční...
Já se ale těch krásných Vánoc nevzdám! Co na tom, že nikdo to slavit nechce? Já chci! :)

Doufám, že se vám moje povídání o Vánocích líbilo (a nenudilo). :) Jak se líbí svátky vánoční vám? Jak Vánoce vlastně slavíte? Očekávám sáhodlouhé kometáře! ♥
Odpovědi na tyhle tři otázečky by mě zajímaly od:
  1.  Glamour and beauty 
  2. One blondie life
  3. Miss Alexy
  4. The Clarkys world
  5. Yellow Beauty Life

Mějte se krásně! :) ♥
L.

4 komentáře:

  1. My máme Vánoce stále stejné a pořád krásné :) dopoledne a odpoledne chodíme na hřbitovy, abychom navštívili ty, kteří nás už opustili. Koukáme se na pohádky, ujídáme cukroví, pak máme společnou, rodinnou večeři (i s babi a dědou) a pak jdeme ke stromečku. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! :)